...:::امتداد لحظه های ناب:::...

وبلاگ شخصی رسول رحیم نیا

...:::امتداد لحظه های ناب:::...

وبلاگ شخصی رسول رحیم نیا

خلاقیت.. .

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۰۵ ب.ظ

بعد از مدت ها سلام!

این چند وقت این قدر اتفاقات ناخواسته افتاد که نتونستم بیام. یکیش فوت کردن یکی از عزیزترین و بهترین معلم هام بود که البته پدر یکی از دوستان صمیمیم هم بودن. لطفا فاتحه ای براشون بخونین.

همین الآن شروع کردم به خوندن یک مجموعه مقالات که آقای دکتر مجیدی نویسنده وبلاگ یک پزشک نوشته، یه مقدمه ویراستار نوشته بود که واقعا دلم نیومد اینجا نذارم، شاید شما هم لذت ببرید ازش:

"در اساطیر یونان آمده است زمانی که خدای عالمیان، تصمیم به ایجاد عالم خلقت کرد، این را بر عهده ی خدایان گذاشت. پس از آن که خدایان، فانیان را خلق کردند، به پرومتئوس که نامش به معنی دوراندیشی است (پرو پسوندی است که نشانگر اندیشه قبل از عمل است) و برادرش اپیمتئوس که نامش به معنای نتیجه گیری است (اپی به معنی اندیشه پس از عمل است) ماموریت دادند تا به هر مخلوق وسایل زیستن عطا کنند و بدین منظور جمعی از تمام صفات موجود در عالم را در اختیار این دو برادر قرار دادند. تا پرومتئوس اول اندیشه کند و سپس دست در کار آورد، برادر دیگر یعنی اپیمتئوس بی اندیشه ای، دست در کار یازید و آنچه را بود و نبود، در میان مخلوقات تقسیم کرد؛ به بعضی جانداران سرعت و به بعضی قدرت بخشید، به گروه کمی توانایی پریدن و به بعضی زندگی زیرزمینی عطا کرد، خوراک عده ای را از درختان و عده ای را از ریشه ها و گروهی را، دیگر جانداران قرار داد. شیر را شجاعت و بلبل را نغمه و شامه قوی را به سگ بخشید و ... و به این ترتیب، هر کس قدرت بقا پیدا کرد.

از آنجا که اپیمتئوس به اندازه کافی خردمند نبود، تمام ذخائرش را بی ملاحظه بین موجودات پخش کرد و نژاد انسان را دست خالی باقی گذارد و نمی دانست که با او چه کند. پس از اتمام کار، پرومتئوس که رسید، دید که هر چند بقیه ی جانداران تمام و کمال تامین شده اند اما انسان، با دست خالی و پای برهنه، بدون هیچ امتیازی برجای مانده است. پس پرومتئوس، سرگشته از اینکه با انسان چه کند تا در آوردگاه هستی حرفی برای گفتن داشته باشد، از آسمان، آتش که مظهر معرفت و رقص دائم و عشق است و خرد و قدرت خلاقه که جوهر موجود در همه هنرها ذکر شده است را دزدید و به انسان هدیه داد تا با خرد و خلاقیت انسان آواز، موسیقی، زیبایی، تقارن، تناسب، توازن و قدرت بیافریند. به این ترتیب خلاقیت تحفه ای از آسمان است که در برابر تمام امتیازات دیگر جانداران به انسان بخشیده شده است و بی شک رمز دوام و ضامن بقای آدمیست."

ببخشید طولانی شد.

  • رسول رحیم نیا

نظرات  (۷)

سلام
مطالب خوبی گذاشتی ولی تعجب میکنم چرا اینقدر بازدیدت کمه
می خوام یه روش خوب بهت معرفی کنم واسه بالا بردن بازدیدکنندگان وبلاگت
برو تو سایت 24 آی پی عضو شو بعد رو گزینه کسب امتیاز کلیک کن بعد امتیازات رو به وبلاگ خودت اختصاص بده بعد می بینی که چجوری بازدید وبلاگت بالا میره حتما امتحان کن
اینم آدرسش
www.24ip.ir
پاسخ:
متشکر. اما من به بازدید کننده کم اما خواننده تا بازدید کننده زیاد اما سیاه لشکر راضیم!
پع ... هرچی نوشتم پرید ... یعنی ازین مزخرف تر ندیده بودم . خب شاید قسمت بوده . 

خلاصش اینکه با مطلبی به روز هستیم ... اگر حال و حوصله ی خوندن دارید البته . ( همونطور که من حوصله خوندن این مقاله آبکی رو داشتم )
پاسخ:
نوشته های این وبلاگ روزنوشته است و نه مقاله و اجباری در خوندن این مطالب وجود نداره. حتما سر میزنم بهتون تا از مطالب غیر آبکی و مقالاتتون استفاده کنم!
جالب بود!
امیدوارم از طرز حرف زدنم دلگیر نشده باشید. به هرحال این مقاله را 1 پزشک نوشته و من از این آدمایی که همش درگیر اپلیکیشین و فیلمای روز دنیا و نکات مفید و مزخرفات هستن خیلی خوشم نمیاد و این مقاله به نظرم یه داستان بی سر و تهه و بهش نمیگن مقاله ... به هرحال من از شما گله ای ندارم ، چون گلایه از قشر وسیع از مردم یعنی دیوونگی ... میگم قشر وسیع چون خیلی ها اینترنت گردی رو به کتاب خوندن ترجیح میدن در حالی خیلی بهتر از این مقاله ها توی کتاب ها پیدا میشه ، فقط یکم حوصله میخواد ! ممنون که سر زدید . 

پ ن : راس گفتید ذهن مغشوشی دارم ! چون نوجوونم خیر سرم :دی 
پ ن 2 : الاغ نبود سگ بود فکر کنم !

پاسخ:
این تنها مقدمه ی مجموعه مقالات بود که تازه خود دکتر مجیدی ننوشتن! به نظر من اتفاقا خیلی خوبه وجود افرادی مثل ایشون که در غلوم مختلف تفکر میکنن.
سلام آقا رسول
ممنون بابت لینک
بعله تبلت فوق العاده ای
چه حالب...
پس بخاطر همینه آدمای خلاق جذاب ترن...
:)
1pezeshk سایت جالبیه و البته علمی!
به بقیه ترجیحش میدم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی