...:::امتداد لحظه های ناب:::...

وبلاگ شخصی رسول رحیم نیا

...:::امتداد لحظه های ناب:::...

وبلاگ شخصی رسول رحیم نیا

فشار خون.. .

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۱۶ ب.ظ

سال پیش که ارشد قبول شدیم چند هفته بعد از شروع ترم گفتن که باید برای پایش سلامت به درمانگاه دانشگاه مراجعه کنین! و با توجه به رشته هم تقسیم بندی انجام داده بودن! متاسفانه برای رشته ی ما ساعتش جوری بود که با کلاس تداخل داشت نه به صورت کامل اما خوب بخش عمده زمان در نظر گفته شده برای ما همزمان با کلاس بود کلاسم نمیشد پیچوند. گفتیم همون لحظات آخر میریم!

خلاصه کلاس تمام شد و با عجله و شتاب رفتیم که این فرآیند پایش سلامت رو انجام بدیم. مراحل مختلفی داشت! چشم، دندان، قد، وزن و فشار خون و بررسی سوابق بیماری! به فشار خون که رسید فشارم بالا بود! گفت چرا بالاست گفتم شاید چون با عجیه و اینا اومدم این جوری شده سه بار فشارم رو گرفت هر سه بار بالا بود! خلاصه گذشت و این یکسال کلا به فکرش نبودم! تا اینکه این هفته یه پیامک از پنل دانشگاه برام اومد!

"دانشجوی محترم، جهت پیگیری نتیجه پایش سلامت خود با همراه داشتن دفترچه بیمه به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه نمایید. روابط عمومی پردیس"

رفتم درمانگاه و گفتم داستان چیه؟ شماره دانشجوییم رو زد و گفت سال پیش فشار خونت بالا بوده چرا؟ میخواستم بگم شرمنده مهندسم نه پزشک! اما خوب گفتم نمیدونم اون روز با عجله رفته بودم اما خوب اینکه این دلیلش باشه نمیدونم! گفتن باید بری پیش دکتر معاینه کنه و بعد نظر بده تا تو سیستم ثبت کنیم.

رفتم نوبت دکتر گرفتم و رفتم پیشش! گفتم که یکسال پیش فشارم بالا بوده! گفت خوب تو این یکسال چه کردی گفتم هیچی چون هیچ نشونه و علائمی نداشتم! گفت فشار خون تو سن تو علائم نداره! خلاصه فشارم رو گرفت بود 14 روی 10! گفت باید باشه 12 رو 8! یه آزمایش کامل نوشت برام که ببینیم چیه داستان!

فرداش اول صبح مجبور شدم برم آزمایشگاه آخه باید ناشتا میبودم! خون و نمونه ادرار رو گرفتن و گفتن برو تا یکشنبه!

کل اینا رو گفتم که بگم دمشون گرم برای پیگیریشون درسته یک سال فاصله افتاده اما همینم خودش کلیه! دانشگاه قبلی ازین خبرا نبود.


ایشالله که چیز خاصی نباشه و دلیل فشار بالام اضطراب های زیادی که دارم باشه.

  • رسول رحیم نیا

نظرات  (۹)

  • یه دانشجومعلم
  • سلام اورین به همچی دانشگاهی منکه فشارم همیشه پایینه درحالت پشتک زدن 7یا8همیشه
  • یه دانشجومعلم
  • راسی منم تبلت دار شدم البته کادوی امروزم بود خخخخخخ
    اولا خدایی عجیبه همچین پیگیری تو سیستم اداری- آموزشی...
    دوما, فشار خون اصلا شوخی بردار نیست... 
    حتما پیگیرش باشین...
  • ی عوضیِ تاخرخره پُر!
  • اوووو چ پیگیر!خوبه ی فشارِ خون بوده
    میگم خب اینقد جوش نزن مهندس:)
  • ی عوضیِ تاخرخره پُر!
  • سلام
    بفرمائید:)چون همیشه خاننده ای مثه شوماداشتن واسم جالبه !
  • ی عوضیِ تاخرخره پُر!
  • خاهش میکنم
    :)
    تنها اشکال منم همین انگیزست!

    جوون
    در حال پرسه زدن در وبلاگ ها مسیرم به اینجا افتاد
    برات آرزوی سلامتی می کنم
    هنوز یک زندگی در پیش داری با فراز و فرود زیاد
    ...

    یکی از فرق های انسان با خدا
    این است که انسان تمام خوبیها
    را با یک بدی فراموش میکند
    ولی خدا تمام بدیها را با یک
    خوبی فراموش میکند . . .
    بهتری جوون؟
    از سلامتیت بهم خبر بده.
    پایدار باشی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی