...:::امتداد لحظه های ناب:::...

وبلاگ شخصی رسول رحیم نیا

...:::امتداد لحظه های ناب:::...

وبلاگ شخصی رسول رحیم نیا

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

بی نظمی.. .

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۲۷ ق.ظ
بعضی وقتا تو کارای خوابگاه دانشگاه میمونم! 
امسال یه قانون جدید گذاشته بودن که برای تعویض اتاق ابتدا باید تمدید کنید تا بعدا سیستم تعویض اتاق براتون باز بشه! این قانون تو اطلاعیه خوابگاه ذکر نشده بود و بر اساس دفعه های قبلی هم اگه می خواستی جابجا کنی باید تمدید رو انجام نمیدادی و روزی که واسه تعویض اتاق بود اتاق جدید رو انتخاب میکردی!
ما هم به همین هوا بودیم و تمدید نکردیم تا روز تعویض اتاق رو جابجا کنیم! روز چهارشنبه 5 شهریور مهلت تمدید تمام شده بود و قرار بود از سه شنبه 11 شهریور تعویض اتاق شروع بشه که روز شنبه دیدن هیچ کس از این قانون خبر نداشته و خیلی ها تمدید رو انجام ندادن! واسه همین یه پیامک انبوه دادن و قانون رو توش ذکر کردن و مهلت تمدید رو تا روز یکشنبه 9 شهریور تمدید کرد ولی تاریخ تعویض اتاق رو جابجا نکردن! تمدید رو انجام دادم و منتظر که روز تعویض فرا برسه و چون میدونستم باید همون ساعات اولیه تعویض رو انجام بدم روز سه شنبه کارآموزی رو کتسل کردم تا بتونم خوابگاه باشم و دسترسی به نت داشته باشم تا همون لحظه اول اتاق رو انتخاب کنم! دوشنبه شب اعلام کردن که به دلیل تغییر در تاریخ تمدید سامانه تعویض روز چهارشنبه مورخ 12 شهریور باز میشه!
بازم گفتم خوب مشکلی نیست سه شنبه کارای چهارشنبه رو انجام میدم که چهارشنبه فقط خوابگاه رو درستش کنم! دیشب باز اطلاعیه زدن که به دلیل عدم تمدید برخی از دانشجویان سامانه تمدید از روز شنبه مورخ 15 شهریور باز خواهد شد و شنبه من کارآموزی هستم و هم اتاقیم هم اصفهان!
دانشگاه قبلی همیشه اطلاعیه ها شفاف و دقیق بود و هیچ وقتم این قدر با افرادی که قانون رو رعایت نمیکردن همکاری نمیکرد و همیشه اولویت رو به کسایی میداد که با توجه به قانون کار رو انجام دادن اما اینجا نمیدونم چیه داستان!
در مورد فشار خون هم باید بگم که هنوز نتیجه آزمایش ها که نیومده اما دفعه پیش به دکتر گفته بودم اضطرابم زیاده کلا دو تا قرض داده بود که یکی شب و یکی صبح می خوردم و روز سه شنبه بعد از یک هفته که دوباره رفتم دکتر برای فشار خون گرفتن فشارم بود 12 روی 8 یعنی دقیقا همونی که باید باشه و فشار خون بالام انگار به دلیل همون اضطرابم بوده!

فشار خون.. .

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۱۶ ب.ظ

سال پیش که ارشد قبول شدیم چند هفته بعد از شروع ترم گفتن که باید برای پایش سلامت به درمانگاه دانشگاه مراجعه کنین! و با توجه به رشته هم تقسیم بندی انجام داده بودن! متاسفانه برای رشته ی ما ساعتش جوری بود که با کلاس تداخل داشت نه به صورت کامل اما خوب بخش عمده زمان در نظر گفته شده برای ما همزمان با کلاس بود کلاسم نمیشد پیچوند. گفتیم همون لحظات آخر میریم!

خلاصه کلاس تمام شد و با عجله و شتاب رفتیم که این فرآیند پایش سلامت رو انجام بدیم. مراحل مختلفی داشت! چشم، دندان، قد، وزن و فشار خون و بررسی سوابق بیماری! به فشار خون که رسید فشارم بالا بود! گفت چرا بالاست گفتم شاید چون با عجیه و اینا اومدم این جوری شده سه بار فشارم رو گرفت هر سه بار بالا بود! خلاصه گذشت و این یکسال کلا به فکرش نبودم! تا اینکه این هفته یه پیامک از پنل دانشگاه برام اومد!

"دانشجوی محترم، جهت پیگیری نتیجه پایش سلامت خود با همراه داشتن دفترچه بیمه به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه نمایید. روابط عمومی پردیس"

رفتم درمانگاه و گفتم داستان چیه؟ شماره دانشجوییم رو زد و گفت سال پیش فشار خونت بالا بوده چرا؟ میخواستم بگم شرمنده مهندسم نه پزشک! اما خوب گفتم نمیدونم اون روز با عجله رفته بودم اما خوب اینکه این دلیلش باشه نمیدونم! گفتن باید بری پیش دکتر معاینه کنه و بعد نظر بده تا تو سیستم ثبت کنیم.

رفتم نوبت دکتر گرفتم و رفتم پیشش! گفتم که یکسال پیش فشارم بالا بوده! گفت خوب تو این یکسال چه کردی گفتم هیچی چون هیچ نشونه و علائمی نداشتم! گفت فشار خون تو سن تو علائم نداره! خلاصه فشارم رو گرفت بود 14 روی 10! گفت باید باشه 12 رو 8! یه آزمایش کامل نوشت برام که ببینیم چیه داستان!

فرداش اول صبح مجبور شدم برم آزمایشگاه آخه باید ناشتا میبودم! خون و نمونه ادرار رو گرفتن و گفتن برو تا یکشنبه!

کل اینا رو گفتم که بگم دمشون گرم برای پیگیریشون درسته یک سال فاصله افتاده اما همینم خودش کلیه! دانشگاه قبلی ازین خبرا نبود.


ایشالله که چیز خاصی نباشه و دلیل فشار بالام اضطراب های زیادی که دارم باشه.